IFK Norrköping

Nyhetsarkiv

19 februari, 2020

IFK Norrköping avtäcker nytt bortaställ

För några månader sedan lanserade IFK Norrköping ett av de tre nya ställen som klubben kommer spela med 2020. Nu är det dags att presentera det andra bortastället, som är specialdesignad med en tydlig Östgötakoppling.

För att ta nästa steg i utvecklingen kring merchandise valde IFK Norrköping att satsa rejält inför 2020. Planerna började under förra året och nu man kan presentera flera olika ställ i omgångar. Tillsammans med Nike har IFK Norrköping velat följa en tydlig linje, skapa unika ställ som representerar IFK Norrköping i stort.

– Vi vill berätta något mer kring ställen, förädla historia och skapa tydliga ingångar till vad IFK Norrköping är. Förra året gjorde vi en lyckad kampanj kring Europa där vi ville nå ut bredare. I den processen skapades en unik tröja, egen låt och en tydlig koppling till länet. Till detta år har vi tagit fram tre ställ som är framtagna med en tydlig idé och vision. I det blå bortastället har vi fått in kamratflaggan som är en del av IFK:s historia. I det röda stället har vi tagit länsflaggan som inspiration för att sen grafiskt skapa den genom stället. Hemmastället kommer presenteras inom kort, säger marknadschefen Robin Bornehav.

Idag presenteras det röda stället och tröjan kommer finnas tillgänglig att köpa på söndag. Den kommer säjas på ifkshop.se och under matchen i Svenska Cupen.

– Det är en lång process när man ska ta fram ett matchställ, det finns många aspekter att ta hänsyn till och det är många korrigeringar som ska göras på vägen. Nu är vi fantastiskt nöjda med resultatet och hoppas att alla supportrar är det också. På tröjan har vi specialgjort namn och nummer med små stjärnor i. Stjärnan på bröstet är framtagen i silikon för att ge en premiumkänsla och motivet på framsidan är ritad utifrån länsgripen för att tydliggöra IFK Norrköpings koppling till Östergötland.

Se det andra bortastället här!

Tillsammans med produktionsbolaget Teknomedia har nu flera filmer producerats det senaste året. Det är en del av det varumärkesbyggande som IFK Norrköping vill förmedla och ta vara på.

Annonser