Vanliga frågor

Foto från läktaren med publik i förgrunden och planen i bakgrunden

Vanliga frågor och svar

Entréerna på PlatinumCars arena öppnar 90 minuter före matchstart på allsvenska matchdagar och 60 minuter innan matchstart i Damallsvenskan. I Svenska Cupen och vid träningsmatcher öppnar arenan 60 minuter innan matchstart både för dam och herr. Håll utkik på matchinformationen som kommer ut innan matcherna för att hålla dig uppdaterad på eventuella ändringar. 

Vissa matcher finns parkering tillgänglig på Södra plan. Se karta här.

Parkeringsplatserna runt arenan är dock begränsade och vi förespråkar att man tar sig till matcherna på cykel, till fots eller med kollektivtrafik om det är möjligt. 

Medhavd förtäring är ej tillåten på arenan. Kiosker finns med sedvanligt sortiment. 

Endast ledarhund är tillåtet på arenan.

Ja. Arenan är anpassad för detta.

Ja, vid éntre 4 finns det möjlighet.

Nej, hela arenan är rökfri.

IFK Norrköpings Kansli. Mejla info@ifknorrkoping.se så hjälper vi dig så fort vi kan. 

Ta kontakt med publikvärd eller säkerhetspersonal som finns på arenan.

Du kan ha biljetten i mobilen. Om du har en trasig skärm på din mobil är det dock bra att skriva ut biljetterna så att inpasseringen på arenan kan ske så smidigt som möjligt. 

Det framgår på din biljett.

Toaletter finns utspridda på varje sektion med tydlig skyltning utanför.

Vi har ett brett utbud i våra kiosker runt om arenan. Det finns även möjlighet att boka bord i vår restaurang där man både kan äta och dricka. Läs mer på sidan Bokningsförfrågan.

Du köper biljetter via IFK-kansliet eller via IFK Norrköpings hemsida. Där rekommenderar vi att köpa biljett på familjeläktaren, sektion S och T.

Nej, det går inte att röra sig mellan läktarsektionerna inne på arenan.

Årskorten kommer inte in automatisk i Cardskipper från vår biljettleverantör AXS – utan det sker en handpåläggning där emellan. Det betyder att det kan ta upp till två-tre veckor innan ditt årskort blir synligt i Cardskipper. Oftast sker dock överföringarna från AXS till Carskipper en vardag så nära inpå nästa hemmamatch som möjligt för att så många som möjligt ska ha det digitala kortet redo inför matchen. När detta sker får du ett sms och/eller ett mejl med instruktioner om hur du aktiverar ditt kort och laddar ner appen.

Om du mot förmodan inte har fått något sms eller mejl inför match ber vi dig mejla biljett@ifknorrkoping.se. 

Ja, om du inte kan gå på en match kan du dela ditt säsongskort som en biljett till en vän. 

  1. Logga in på ditt konto.
  2. Klicka på ”Dela” under det säsongskort som du vill vidarebefordra till en vän.
  3. Välj till vilken match du ska vidarebefordra din säsongskortsbiljett och klicka på ”Skicka”.
  4. Klicka därefter på ”OK” för att godkänna. Observera att du efter detta steg inte kan återkalla din biljett.
  5. Ange kontaktuppgifter till personen som ska ha din årskortsbiljett och klicka på ”Skicka”. Klart!

Upphittade föremål på arenan lämnas vidare av vår personal till Holmen-hallen vardagen efter match. Kontaktuppgifter och adress till Holmen-hallen hittar du genom att klicka här.  Saker med ett högt värde lämnas vidare till Polisen om ingen hör av sig angående det borttappade föremålet i god tid. 

Om du själv hittar något på arenan som någon tappat – lämna det till närmsta personal från IFK Norköping.

Annonser