Genom ljuva livet – tredjetröjan är här
Spårvagn genom ljuva livet. Tröjan går i en färgskala inspirerad av stadens ikoniska spårvagnar med en Norrköpingsgul bas, gröna ärmar och adidasränderna i vitt. I nacken finns trycket ”genom ljuva livet” som är lånat från Eldkvarns klassiker ”3:ans spårvagn genom ljuva livet”.
- Vi har verkligen tagit ett stort kliv tillsammans med adidas för att i år kunna presentera en helt unik tröja som är en hyllning till vår stad. Det känns fint att kunna kombinera tre av stadens största symboler – IFK Norrköping, spårvagnarna och Eldkvarn – i en och samma tröja, och det är extra kul att både Plura och Carla är med i lanseringen. Vi är verkligen stolta över att kunna visa upp det här för våra fantastiska supportrar, säger Kaj Pettersson, försäljningschef, IFK Norrköping.
Eldkvarn spelar en stor roll i denna lansering. 1981 släpptes albumet ”Genom ljuva livet” och låten ”3:ans spårvagn genom ljuva livet” är bandets kanske mest kända hyllning till Norrköping. I lanseringen medverkar Plura och Carla och framför en akustisk version av låten när tröjorna visas upp för första gången. Bröderna är hängivna supportrar till IFK Norrköping och tvekade inte när de fick frågan om att medverka.
- Föreningen har haft den här idén i många år, och nu har vi kunnat väva ihop tre av de många sakerna Norrköping ska vara stolta över. Det här är ett resultat av ett tätt lagarbete där jag och Simon Larsson format själva idén och Erik Johansson har arbetat med innehållet tillsammans med reklambyrån Fluid. Eva Håkansson har haft en tät kontakt med adidas om själva tröjan och Kaj Pettersson fick med Eldkvarn på tåget. Att adidas nappade på den här idén och att det sammanföll med Eldkvarns avslutningsspelningar i sommar är fantastiskt, säger Fredrik Nilsson, evenemangsansvarig, IFK Norrköping.
IFK Norrköping är stolta över tredjetröjan och lanseringen, som gjorts möjlig tack vare adidas och reklambyrån Fluid.
- Det har varit otroligt kul att få vara med och se hur tröjan och lanseringen växt fram, och få ta del av den stolthet som finns i staden och klubben IFK Norrköping. Det är precis den här typen av aktiveringar adidas ska driva, det finns mycket kraft att hämta i supporterkulturen och vi vet att det har en positiv påverkan på väldigt många människor, säger Annahita Mojarrad, Brand Communication Manager för adidas Fotboll i Norden
Se kampanjfilmen ”Genom ljuva livet” här!
Tröjan säljs i både dam-, herr- och juniorstorlekar. Tröjan är släppt nu på ifkshop.se, och den finns att köpa på plats i butiken i Linden Köpcentrum på torsdag 11 maj.
Tröjan kommer att användas för första gången söndag den 14:e maj när damerna spelar derby mot Linköping på bortaplan.