IFK Norrköping

Nyhetsarkiv

13 januari, 2023

På måndag släpps försäljningen av säsongskort upp för alla

Tidigare säsongkortsinnehavare har fått förtur och på måndag den 16 januari klockan 13:00 släpps säsongskortsförsäljningen upp för allmänheten. Här nedan finns vanliga frågor och svar inför släppet.

Hur mycket kostar säsongskorten? 

På sektionsöversikten nedan ser du de olika priserna beroende på var på arenan du vill sitta.

Varför har säsongskortspriserna höjts på vissa platser sedan 2022? 

Priserna har inte höjts på alla platser på arenan utan på vissa sektioner har till och med priserna sänkts. På arenans mest attraktiva platser har säsongskorten dock blivit dyrare.

Priserna i samhället ökar och även kostnaderna för IFK Norrköping. Därför behöver vi inför varje säsong se över både priserna för säsongskort samt biljetter för att säkerställa att vi har täckning för våra kostnader.

Vilka betalalternativ finns?
Du kan välja att betala direkt med konto-/kreditkort, direktbetalning via internetbank eller med swish.

Jag kan inte välja biljetter. Vad ska jag göra?
Kontrollera din webbläsare. Se till att du inte använder en gammal version av Microsoft Explorer. Vi hänvisar till Microsofts egen rekommendation att installera Microsoft Edge eller annan webbläsare så som Chrome eller Firefox.

När dyker mitt säsongskort upp i Cardskipper? 

Överföringen till Cardskipper från biljettsystemet sker var tredje vecka när säsongen närmar sig. När säsongen är igång sker överföringen vardagen innan match. Därför kan det ta några veckor innan du ser ditt kort i appen. Om du inte fått upp ditt kort i Cardskipper inom tre veckor från att du tecknat säsongskortet ber vi dig att höra av dig till biljett@ifknorrkoping.se så återkommer vi så fort vi kan.

När skickas plastkorten ut för de som beställt fysiska kort? 

Vi räknar med att börja skicka ut plastkorten i mitten av februari.

Varför medför ett plastkort en extra kostnad?

Vi har miljön i åtanke och hoppas att fler supportrar ska hitta till våra digitala alternativ.

Är biljetterna personliga?
Nej, de är inte personliga om inget anges. Däremot är det inte tillåtet att sälja vidare ditt säsongskort.

Kan jag låna ut mitt säsongskort till någon annan om jag inte kan gå på någon av matcherna? 

Ja, nytt för i år är att du kommer kunna skicka ditt säsongskort som en pappersbiljett till en vän om du inte kan gå. På så sätt behöver du inte vara orolig för att tappa bort ditt fysiska säsongskort eller riskera att ditt digitala säsongskort hamnar i fel händer. Biljetten som din vän får är bara giltig för matchen som du gett bort – så nästa match kommer du in på ditt säsongskort som vanligt. Mer information om detta kommer att komma närmare inpå säsongen.

Kan jag släppa upp min plats till försäljning om jag inte kan gå på någon match? 

Ja, du kommer kunna släppa upp din stol till försäljning om du inte kan gå. Mer information om detta kommer att komma närmare inpå säsongen.

Vad är reducerat pris? 

Reducerat pris gäller barn/ungdomar mellan 4-19 år, studenter med giltig studentlegitimation samt pensionärsrabatt som ska kunna styrkas med legitimation i entrén. Förtidspensionärer måste alltid uppvisa legitimation samt intyg från Försäkringskassan. Barn 0-3 år har gratis inträde på hela arenan (på sittplats skall medföljande person sitta i knät på betalande).

Jag har försökt förlänga mitt säsongskort under förlängningsperioden, men det har inte fungerat. Varför då? 

Vi har haft problem med vårt biljettsystem i omgångar och därför har förlängning av säsongskort samt att lägga in rabattkoder inte fungerat under vissa perioder. Vi hjälper alla som hört av sig så fort vi kan och under helgen hoppas vi att alla som hört av sig hittills ska fått hjälp. Om det är några problem är det alltid bäst att höra av sig till biljett@ifknorrkoping.se så löser vi problemen så fort vi kan.

Jag har blivit medlem och fått en rabattkod på min mejl, hur länge är rabattkoden giltig? 

Rabattkoden som gått ut på mejl är giltig till den 31 januari.