IFK Norrköping

Nyhetsarkiv

11 maj, 2020

Kampanjen avslutad – tack till alla som bidragit!

Efter drygt en vecka avslutades kampanjen “Stå upp för Norrköping” med livesändningen i fredags. “Responsen på det som vi presenterade har varit fantastiskt och man blir stolt när så många sluter upp kring IFK Norrköping”, säger marknadschef Robin Bornehav.

Kampanjen “Stå upp för Norrköping” drog igång tisdagen den 28:e april, med siktet inställt på att sälja virtuella biljetter till livesändningen fredagen veckan därpå.

–  Kampanjen är slut och vi kan konstatera att det blev ett lyckat utfall. Responsen på det som vi presenterade har varit fantastiskt och man blir stolt när så många sluter upp kring IFK Norrköping. Nu fortsätter arbetet för oss och inom kort kommer ni ha möjlighet att köpa den unikt framtagna tröja som vi presenterade innan kampanjen, ni ser den i bildspelet nedan. De övriga produkter vi tog fram för kampanjen finns nu på ifkshop.se och vinylskivan är snart slutsåld, så passa på innan den helt tar slut! Livesändningen var inte en engångsföreteelse, det kommer ni få se mer av i olika former. Först ut så kommer vi sända A-lagets träningar, ni hittar dessa på solidsport.com.

Under sändningen gästade Jens Magnusson, Jens Gustafsson, Anna Eriksson, Totte Nyman och Alexander Fransson studion och det presenterades flera nyheter: hemmatröjan, nyförvärvet Ishaq Abdulrazak och musikvideon till den nya inmarschlåten “Ett liv ett lag”, av Markus Krunegård.

– Jag vill på IFK Norrköpings vägnar tacka alla som varit med och bidragit till kampanjen ”Stå upp för Norrköping”. Vi fick en härlig final på fredagskvällen där över 4 500 personer såg vår livesändning och totalt såldes 8451 ”biljetter” till evenemanget – fina och välkomna pengar in på föreningens konto i en speciell och utmanande tid, och samtidigt nästan 150 000 SEK tillbaka till samhället i de olika projekt som vi kommer att fortsätta med under sommaren och hösten. Ingen nämnd och ingen glömd brukar man säga, men några saker vill jag ändå lyfta fram. De olika supporterinitiativ med auktioner mm som genomfördes under veckan och som inbringade hundratals biljetter till kampanjen. Sånt värmer lite extra, ni vet vilka ni är! Vår marknadsavdelning som höll ihop kampanjen, evenemanget och sändningen på ett starkt sätt. Såklart har vi en del att slipa på men totalt sett är jag stolt över hur vi genomförde allt detta med små medel och resurser. Till slut: Markus Krunegård, tack för att du gett oss en låt att vara så stolta över, säger klubbdirektör Jens Magnusson.

OBS! Ni som gjort beställningar får ett mail när produkterna finns att hämta.

  • Klicka HÄR för att komma till hemmatröjan.
  • Klicka HÄR för att komma till solidsport.com. Där kommer ni kunna se kommande sändningar och tävlingarna från livesändningen.
  • Klicka HÄR för att komma till vinylsingeln “Ett liv ett lag”.
  • Klicka HÄR för att se musikvideon till “Ett liv ett lag”.

 

Annonser