IFK Norrköping

Nyhetsarkiv

18 september, 2019

IFK Norrköping stärker koncernen med ny organisation

Under 2019 har IFK Norrköping tagit stora kliv vad gäller den digitala utvecklingen. För att optimera sälj- och marknadssidan till att bli en stark spelare på marknaden sker ett par förändringar.

– Vi har sett ett behov av tydligare och mer renodlade roller i vår organisation. Genom att dela upp vår försäljnings- och marknadsavdelningen i två olika ben skall vi få ett ökat intäktsfokus i vår säljavdelning samtidigt som vi vill fortsätta att utveckla vår marknadssida. Anne-Lie Boman får en ny roll som försäljningschef samtidigt som Robin Bornehav får en ny tjänst som marknadschef, säger IFK Norrköpings klubbdirektör Jens Magnusson

Robin Bornehav tillträder som Marknadschef från och med idag den 18:e september. I och med det kommer IFK Norrköping även annonsera ut en tjänst som kommer ligga under marknad. Sedan tidigare har även Victor Thapper anslutit som säljare och förstärkt försäljningssidan.

– Vi har genom vår nya digitala plattform tillsammans med våra övriga digitala satsningar tagit flera steg framåt under året. Genom att anställa en content creator/marknadskoordinator så kommer vi att kunna flytta fram våra positioner ytterligare både vad gäller innehåll, event och olika kommersiella satsningar. Marknadsavdelningen kommer att serva och utveckla koncernens samtliga verksamheter med en tydlig målsättning att skapa nya intäktsvägar, avslutar Magnusson.

 

Är du vår nya Content Creator/Marknadskoordinator? Sök här!

Annonser