Vanliga frågor och svar
När öppnar entréerna på matchdag?
Entréerna på PlatinumCars arena öppnar 90 minuter före matchstart på allsvenska matchdagar och 60 minuter innan matchstart i Damallsvenskan. I Svenska Cupen och vid träningsmatcher öppnar arenan 60 minuter innan matchstart både för dam och herr. Håll utkik på matchinformationen som kommer ut innan matcherna för att hålla dig uppdaterad på eventuella ändringar.
Var kan jag parkera?
Vissa matcher finns parkering tillgänglig på Södra plan. Se karta här.
Parkeringsplatserna runt arenan är dock begränsade och vi förespråkar att man tar sig till matcherna på cykel, till fots eller med kollektivtrafik om det är möjligt.
Får jag ta med egen mat och dryck in på arenan?
Medhavd förtäring är ej tillåten på arenan. Kiosker finns med sedvanligt sortiment.
Får jag ta med min hund in på arenan?
Endast ledarhund är tillåtet på arenan.
Kan jag ta med mig barnvagn på matchen?
Ja. Arenan är anpassad för detta.
Kan jag ta med mig rullator på matchen?
Ja, vid éntre 4 finns det möjlighet.
Är rökning tillåten på arenan?
Nej, hela arenan är rökfri.
Vem kontaktar jag om jag tappat något på arenan?
IFK Norrköpings Kansli. Mejla info@ifknorrkoping.se så hjälper vi dig så fort vi kan.
Vad ska jag göra om det händer en olycka på arenan?
Ta kontakt med publikvärd eller säkerhetspersonal som finns på arenan.
Måste jag skriva ut biljetten eller räcker det att ha den i mobilen?
Du kan ha biljetten i mobilen. Om du har en trasig skärm på din mobil är det dock bra att skriva ut biljetterna så att inpasseringen på arenan kan ske så smidigt som möjligt.
Hur vet jag vilken entré jag ska välja?
Det framgår på din biljett.
Finns det toaletter på arenan?
Toaletter finns utspridda på varje sektion med tydlig skyltning utanför.
Vad finns det för mat och dryck att köpa?
Vi har ett brett utbud i våra kiosker runt om arenan. Det finns även möjlighet att boka bord i vår restaurang där man både kan äta och dricka. Läs mer på sidan Bokningsförfrågan.
Jag vill ta med ett barn under sju år, hur bokar jag plats åt oss?
Du köper biljetter via IFK-kansliet eller via IFK Norrköpings hemsida. Där rekommenderar vi att köpa biljett på familjeläktaren, sektion S och T.
Går det att röra sig mellan de olika läktarsektionerna?
Nej, det går inte att röra sig mellan läktarsektionerna inne på arenan.
Jag får inte tillgång till mitt årskort i cardskipper, vad är felet?
Årskorten kommer inte in automatisk i Cardskipper från vår biljettleverantör AXS – utan det sker en handpåläggning där emellan. Det betyder att det kan ta upp till två-tre veckor innan ditt årskort blir synligt i Cardskipper. Oftast sker dock överföringarna från AXS till Carskipper en vardag så nära inpå nästa hemmamatch som möjligt för att så många som möjligt ska ha det digitala kortet redo inför matchen. När detta sker får du ett sms och/eller ett mejl med instruktioner om hur du aktiverar ditt kort och laddar ner appen.
Om du mot förmodan inte har fått något sms eller mejl inför match ber vi dig mejla biljett@ifknorrkoping.se.
Jag kan inte gå på en av matcherna – kan jag vidarebefordra min säsongskortsbiljett till en vän?
Ja, om du inte kan gå på en match kan du dela ditt säsongskort som en biljett till en vän.
- Logga in på ditt konto.
- Klicka på ”Dela” under det säsongskort som du vill vidarebefordra till en vän.
- Välj till vilken match du ska vidarebefordra din säsongskortsbiljett och klicka på ”Skicka”.
- Klicka därefter på ”OK” för att godkänna. Observera att du efter detta steg inte kan återkalla din biljett.
- Ange kontaktuppgifter till personen som ska ha din årskortsbiljett och klicka på ”Skicka”. Klart!
Vart hör jag av mig om jag tappat något på arenan?
Upphittade föremål på arenan lämnas vidare av vår personal till Holmen-hallen vardagen efter match. Kontaktuppgifter och adress till Holmen-hallen hittar du genom att klicka här. Saker med ett högt värde lämnas vidare till Polisen om ingen hör av sig angående det borttappade föremålet i god tid.
Om du själv hittar något på arenan som någon tappat – lämna det till närmsta personal från IFK Norköping.