28 January, 2019

IFK Norrköping lanserar nytt marknadskoncept: ”Vi vill bli bäst i Sverige”

I mer än 120 år har IFK Norrköping skapat engagemang, känslor och energi

 

Idag spelas allsvensk toppfotboll på Östgötaporten. Nu växlar IFK Norrköping upp vid sidan av planen genom att lansera ett helt nytt marknadskoncept.


IFK Norrköpings Klubbchef Jens Magnusson berättar mer om lanseringen:
   - IFK Norrköping har som mål att bli ett Allsvenskt topplag på alla plan. De senaste åren har vi haft en fantastisk sportslig utveckling men alla delar i föreningen har inte växt med i samma takt. Nu växlar vi upp vid sidan av planen genom att lansera ett helt nytt marknadskoncept.

 

Vad menar du med att IFK Norrköping ska växla upp?

   - Vi vill bli bäst i Sverige på att bygga långsiktiga samarbeten med våra partners. Förutsättningarna är fantastiska. Vi äger vår egen arena Östgötaporten, vår restaurang och konferensanläggning IFK Konferens & Restaurang och vår träningsanläggning IFK Performance Center. När vi nu knyter ihop dessa verksamheter så kommer vi ut med ett mycket spännande och brett erbjudande till marknaden som bygger på nya tankar och koncept.
 

Hur tror du att detta tas emot?

   -Vi tror och hoppas såklart på en positiv respons från våra befintliga samarbetspartners som vi vill växa tillsammans med och att det ska locka till sig nya. Vi har ett viktigt arbete framför oss i att visa upp vilka fantastiska möjligheter som det finns här på vår arena. Målet är att Östgötaporten skall vara en upplevelsearena fylld med verksamhet varje dag.
 

Hur ser du på marknaden i Norrköping och Östergötland?

   - IFK Norrköping har ett starkt stöd i regionen. Men det finns såklart möjlighet för oss att bli bättre på alla områden. Lokalt i Norrköping men framför allt också att nå ut starkare i regionen. På sikt vill vi vara med och locka till oss nationella partners. Vi är så pass starka som förening nu att möjligheterna finns.

 

Ladda ner produktkatalogen 2019

 

Ta del av IFK Norrköping (video)